Serwis używa plików cookies, aby mógł lepiej spełniać Państwa oczekiwania. Podczas korzystania z serwisu pliki te są zapisywane w pamięci urządzenia. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej o plikach cookies możesz przeczytać tutaj.

Autorzy więcej

Warszawskie fotoradary. Reaktywacja

Już wkrótce warszawskie fotoradary znowu będą działać. Ratusz dogadał się z Głównym Inspektoratem Transportu Drogowego co do przekazania 27 urządzeń do ścigania piratów drogowych, wartych 5 mln zł. Pierwsze mandaty już za kilka miesięcy.

Warszawskie fotoradary. Reaktywacja
Nieczynny fotoradar
źródło: Straż Miejska w Warszawie

Wydawało się, że stołeczne radary idą do lamusa. 1 stycznia 2016 r., po wprowadzeniu nowych przepisów, straż miejska straciła uprawnienia do ich wykorzystywania. Ratusz przez blisko rok próbował porozumieć się z Generalnym Inspektoratem Transportu Drogowego, jako kolejnym operatorem nieczynnych urządzeń. Bezskutecznie. Zaczęto więc rozważać ich sprzedaż.

Aż do dzisiaj. - Straż Miejska m.st. Warszawy podpisała umowę użyczenia systemu obejmującego 27 urządzeń stacjonarnych. Wartość udostępnionego sprzętu to 5 mln złotych – napisał w komunikacie urząd miasta. Umowa została zawarta na 3 lata i kończy okres unieruchomienia systemu budowanego przez Straż Miejską od 2012 roku.

- System kontroli kierowców w formie fotoradarów sprawdził się na stołecznych drogach – podkreśla prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz w komunikacie ratusza. – Był skutecznym środkiem zwiększającym bezpieczeństwo w miejscach, gdzie dochodziło do wypadków i niestety ginęli ludzie, co pokazują statystyki.

27 urządzeń ponownie zacznie mierzyć prędkość kierowców w najniebezpieczniejszych miejscach i na stołecznych skrzyżowaniach. Na razie nie wiadomo dokładnie od kiedy. GITD przewiduje, że może to potrwać nawet kilka miesięcy. W tym czasie nastąpi integracja systemów do zarządzania fotoradarami. Szczegółowy komentarz do sprawy GITD ma przekazać w czwartek.

Podpisanie umowy przez ratusz z GITD to nagły zwrot w sprawie. Jeszcze w październiku stołeczna straż miejska rozpisała przetarg na demontaż masztów i pustych komór urządzeń.

- Odstąpiliśmy od tego zamówienia ze względu na ważny interes społeczny. Chcemy, aby wcześniej obsługiwany przez nas system działał, ponieważ się sprawdzał. Na razie jesteśmy na etapie przekazywania GITD wszelkiej dokumentacji do obsługi systemu – powiedziała Monika Niżniak, rzecznik prasowy straży miejskiej.

Jak podaje ratusz, w latach poprzedzających uruchomienie systemu na stołecznych ulicach ginęło rocznie ponad 100 osób, a w latach działania urządzeń (2012 – 2015), liczba zabitych spadła do około 60 osób. Spadła również liczba osób rannych, wypadków i kolizji.

Skuteczność systemu opierała się na jednoczesnym wykorzystaniu urządzeń stacjonarnych i mobilnych. Kompleksowa kontrola na warszawskich ulicach obejmowała 27 urządzeń stacjonarnych i 42 odcinki dróg, na których prowadzono kontrole z wykorzystaniem urządzeń przenośnych - informuje ratusz.

źródło: wyborcza.pl, tvn.warszawa.pl

Data:
Kategoria: Polska Lokalna
Komentarze 0 skomentuj »
Musisz być zalogowany, aby publikować komentarze.
Dziękujemy za wizytę.

Cieszymy się, że odwiedziłeś naszą stronę. Polub nas na Facebooku lub obserwuj na Twitterze.