Serwis używa plików cookies, aby mógł lepiej spełniać Państwa oczekiwania. Podczas korzystania z serwisu pliki te są zapisywane w pamięci urządzenia. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej o plikach cookies możesz przeczytać tutaj.

Autorzy więcej

Holowanie czy laweta?

Czasem mówimy zamiennie holowanie lub laweta czy auto laweta, ale czy to rzeczywiście oznacza to samo? No właśnie niezupełnie. Dlatego też gdy jesteśmy uczestnikami kolizji czy też w trasie przydarzy nam się usterka lub awaria, warto wiedzieć co zamawiamy chcąc skorzystać z usług pomocy drogowej.

Kiedy możemy holować pojazd?

Holowanie pojazdu według słownika języka polskiego oznacza ciągnięcie pojazdu przez inny pojazd, czego przyczyną jest niemożność samodzielnego poruszania się pojazdu, który jest ciągnięty. Niemal każde auto może holować inne auto, jednak warunek jest taki, że auto holujące musi być cięższe niż auto holowane. 

Do holowania pojazdu potrzebne nam będą takie elementy jak:

- linka holownicza o długości 4-6 metrów; wytrzymałość takiej linki musi być dostosowana do gabarytów ciągniętego auta; linka powinna mieć widoczne barwy, najlepiej w kolorach biało- czerwonym,

- sztywny hol o długości do 3 metrów- stosowany w niektórych sytuacjach,

- trójkąt ostrzegawczy.

Laweta (auto laweta) to z kolei profesjonalny pojazd, który przeznaczony jest do transportowania uszkodzonych aut czy pojazdów innego typu. Pojazd jakim jest laweta składa się z kokpitu sterującego oraz z przyczepy, na której przewożone są uszkodzone auta, motocykle lub sprzęt. Auto laweta jest zdecydowanie bezpieczniejsza niż zwykłe holowanie, gdyż nie generuje otarć, zniszczeń i innych szkód, jakie mogą być skutkiem nieprofesjonalnego holowania auta. Auto lawety nie są przeznaczone do użytku prywatnego, a na co dzień jeżdżą nimi specjaliści zajmujący się usługami pomocy drogowej.

Pamiętać należy o tym, jakich aut absolutnie nie powinno się holować. Nie holujemy:

- aut z automatyczną skrzynią biegów,

- aut z napędem elektrycznym lub hybrydowych,

- aut z zawieszeniem hydropneumatycznym lub pneumatycznym,

- aut ze stałym napędem na obie osie.

Samochodów i innych pojazdów nigdy nie wolno holować na autostradach. Na tego typu drogach zostaje nam tylko wezwanie lawety do przetransportowania auta.

Laweta - ile za kilometr?

Jeśli znajdujemy się na autostradzie czy drodze ekspresowej i zdarzyło nam się w takich miejscach doświadczyć awarii lub kolizji, nie ma mowy o holowania auta, a zadzwonić powinniśmy po lawetę. Jeśli mamy ubezpieczenie OC, które w takich sytuacjach obejmuje nam bezpłatną pomocą odwiezienia zepsutego auta na lawecie pod wskazany adres- jesteśmy szczęściarzami. Całą pomoc będziemy mieć za darmo. Nie zawsze jednak jesteśmy szczęśliwcami i czasem z własnej kieszeni musimy opłacić powypadkową czy poawaryjną usługę transportu auta na lawecie. Na terenie Polski jak i na terenie Europy koszty przewozu auta lawetą mogą się różnić. I tak dla przykładu koszt na trasie Wrocław- Nowy Targ będzie kosztował 2,33 złotych za kilometr, na trasie Solingen (Niemcy, Nadrenia Północna- Westfalia) - Limanowa koszt za kilometr to 1,22 złotego, a na trasie Kraków- Zakopane trzeba zapłacić za każdy kilometr aż 5,70 złotych. Widać więc wyraźnie, iż im krótsza trasa, tym więcej zapłacimy za jeden kilometr przewozu pojazdu na lawecie. 

Potrzebujesz pomocy lawety w Niemczech? Skontaktuj się z https://laweta-magdeburg.com.pl/ !

Data:
Kategoria: Świat
Tagi: #

mariusz7

O skutecznym marketingu - https://www.mpolska24.pl/blog/o-skutecznym-marketingu

Posiadasz stronę internetową i chcesz ją skutecznie wypromować w sieci? Dowiedz się jakie działania marketingowe przynoszą realne korzyści.

Komentarze 0 skomentuj »
Musisz być zalogowany, aby publikować komentarze.
Dziękujemy za wizytę.

Cieszymy się, że odwiedziłeś naszą stronę. Polub nas na Facebooku lub obserwuj na Twitterze.