Dwucylindrowa jednostka charakteryzuje się osiągami zbliżonymi do wolnossącego silnika czterocylindrowego o tej samej pojemności, a jednocześnie jest bardziej oszczędna paliwowo i przyjazna dla środowiska. Inne zalety tej konstrukcji to niższa waga i mniejsze gabaryty.
Silnik, który początkowo znajdzie zastosowanie w "pięćsetkach", dostępny będzie w wariantach mocy: 80 i 105 KM. Z czasem jednostka trafi też do gamy modeli Panda i Punto Evo.
Jak twierdzą kierowcy testowi Fiat Auto Poland -500 z tymi silnikami są bardzo agresywne, bardzo dynamiczne, ale kojarzą się nam z napędem Syrenki, bo to też silnik dwu cylindrowy. Powiedzmy jednak szczerze to rozwiązanie jest jak z innej epoki motoryzacji Fiat wyprzedził o kilka kroków w tym względzie konkurencję. W dobie kryzysu samochód napędzany takim silnikiem, a spalający 3,5 litra benzyny będzie na pewno hitem rynkowym.
Źródło: portal wnp.pl oraz Mototarget.