E-faktury również w administracji
Urzędy, samorządy i instytucje państwowe będą musiały odbierać, przetwarzać oraz archiwizować dokumenty w formie elektronicznej. W Polsce trwają ostatnie przygotowania do uruchomienia Platformy Elektronicznego Fakturowania (PEF).
W kwietniu 2019 r. wejdzie życie dyrektywa Komisji Europejskiej, mówiąca o obowiązkowym przyjmowania e-faktur w administracji publicznej. Jest już wersja testowa, którą można wypróbować pod adresem: efaktura.gov.pl. PEF kosztował 34 mln zł z czego 29 mln zł pochodzi z funduszy europejskich.
Jak podaje portalsamorzadowy.pl - automatyczne przetwarzanie faktur będzie w Polsce dotyczyć ustawy Prawo zamówień publicznych, ustawiy o partnerstwie publiczno - prywatnym i w ustawy o umowie koncesji na roboty budowlane.
E- faktury będą mogły być też stosowane w przypadku tzw. małych zamówień publicznych, których wartość nie przekroczy kwoty 30 tys. euro. Wyjątkiem będą zamówienia objęte tajnością.
źródło:portalsamorzadowy.pl